söndag 9 augusti 2009

Söndag

Idag är det söndag igen, hunden ligger på min ena fot och pga lite lathet dricker jag dagen-efter kaffe dvs. värmt i micron. Solen skiner nog ute idag också så det blir kanske stranden...

Söndagar är fulla av möjligheter, sköna stunder men ingen ångest alls. Det är så skönt att ha ett jobb, ett jobb man trivs med och ett jobb man får vara ledig från.

Framåt kvällen skall vi ut i skogen igen (2:a v), mannen min hjälte skall SPRINGA en mil och jag skall försöka att ta mig igenom 3-4 km i ett tempo som nog kommer skifta mellan spring/jogg/gång.

Mitt första delmål är att jag skall kunna springa 3 km utan att stanna/gå innan augusti är slut och mitt andra mål är att genomhärda Yddingeloppet med min kära vän M och mitt sista mål i år är att kunna ta "morgonjoggar" med mannen i Central Park i november (utan att svimma). Känns långt tills slutmålet men tiden springer iväg och snart sitter man och biter på naglarna över Atlanten.

Jag har ju egentligen ett mål till i år men det har jag varit lite dålig med att ta itu med...jag köpte en ny cykel i början av året och tanken var att jag skulle cykla till & från jobbet (2,6 mil x 2) minst en gång i veckan från och med att det började bli varmt/vår. Men det har bara blivit en gång och då hade jag motvind nästan hela vägen hem.

Förra sommaren hann jag nog med 4-5 gånger men i år har det blivit kvälls/helgrundor istället. Har liksom inte passat in i mitt liv samt den där motvinden var så jobbig så jag har precis kommit över den....

See you soon

Inga kommentarer: