lördag 11 december 2010

Njuta av livet...

...det är fina grejer det - att kunna luta sig tillbaka och njuta av det goda framför en, utan alltför mycket stark karaktär som sätter fällben....

Igår var det en riktig höjdarnjutardag som inleddes med chokladkaksbuffé på jobbets förmiddagsfika. Där fanns 5 olika sorter och alla med en känsla av kladdkaka men med lite olika topping och smak. Jag var bara tvungen att prova åtminstone 3 sorter och det var sååå gott.

Jag kände mig mätt ända upp i hårfästet och när lunchen gjorde sitt intåg var jag fortfarande inte hungrig. Var ute och försökte få gjort några ärenden som inte lyckades men jag fick i mig en liten cheeseburgare i farten från BK och den tillsammans med ett äpple fick mig att klara eftermiddagen.

På kvällen avnjöts god köttbit med potatissnurror, enorm spenathög (för att väga upp det onyttiga) och till det en inte alls nyttig men fantastiskt god bearnaisesås från Lohmanders och det hela ackompanjerades av rött vin.

Ikväll skall vi på kalas hos min fina söstra som själv fyllt år samt även mitt gudbarn dvs. ena sonen som tillsammans firar. Detta är en njutarfamilj i STORA mått och i deras hem lagas det alltid fantastiskt god mat men i alldeles för STORA mängder. De har tydligen varit med om att maten tog slut på en bjudning och det har de lovat sig själva att de aldrig skall råka ut för igen....

Så med andra ord fortsätter jag njuuuuta ikväll och jag hoppas att förkylningen har gett vika tills imorgon så att jag kan göra ett väldigt välförtjänt besök på gymmet för att försöka att träna bort lite av allt det goda!

See you soon

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

haha! ja det är bäst att du tar dig till gymet illa kvickt om det ska fortsätta så där. Och det har inte ens varit Lucia ännu! haha ;-) Men du, var glad att du kan njuta. Det är en gåva. :-) KRAM

Sofie sa...

Yepp, gymet är avklarat och det kändes bra att efter en veckas tuff förkylning få lov att ta i ordentligt igen!

Kramar ; )

Maribella sa...

´Jag tycker du gör helt rätt i att njuuuta! Det ska man göra - ibland och i "lagom" mängd!

Kram