onsdag 22 december 2010

Glada & mycket mindre glada...

För en vecka sedan så fick jag en riktigt otrevlig överraskning. Min mamma ringde och jag hörde direkt att något hade hänt.

Mycket riktigt - hon hade dagen före blivit påkörd på ett övergångsställe i Växjö. Innan jag fick höra det otroliga dvs att hon var "relativt" oskadad och obruten så bultade mitt hjärta hårt. Hon hade konstigt nog inte brutit något alls men var kraftigt mörbultad, "vingabruten" och trött.

Några dagar passerade då mina tankar nästan oavbrutet var hos mamma. En väninna till mamma såg till henne och ordnade det viktigaste och igår kväll lämnade jag en kaosartad Malmö station bakom mig. På mindre än ett dygn skulle jag avklara mycket och dessutom skulle jag lyckas ta mig hem igen...

Har både per telefon och öga mot öga mött så mycket välmenande och vänliga människor. Det borde inte behöva vara en glad överraskning men även om jag är en optimistisk realist så kan jag ej låta bli att oroa mig för att saker o ting inte ska lösa sig. Men tack vare vänliga människor så verkar "allt" lösa sig!

Och det bästa av ALLT - min mamma mår bättre!

Önskar ALLA en riktigt God Jul med sina nära o kära!

See you soon

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Annika sa...

Sådana samtal är inte roliga men vilken lättnad när du fick höra att det gått bra med henne!

Ha en riktigt God Jul du också!
Kram Annika,Tjörn.

Ingmarie sa...

Skönt att allt har gått bra. God Jul önskar jag dig fina vän. KRAM

Sara sa...

Skönt att det inte blev värre med din mamma. Hoppas att du fick en riktigt härlig och god jul!

Sofie sa...

Tjejer, jag önskar er ett försenat God Jul och även Gott Nytt År som vi ju faktiskt har framför oss...

Ha det bäst ; )

Snöiga kramar Sofie