tisdag 7 september 2010

Steget är taget....

...och min första tid hos naprapaten Jimmy är bokad.

Fick nämligen problem med höger knä iallafall och det dök upp förra tisdagen när jag skulle jogga en liten runda på 4 km. Jag haltade mig genom rundan dock utan smärta. Hade ju varit så himla glad för att jag var problemfri men icke sa nicke...

Så nu har jag avhållit mig från denna form av rörelse och har istället varit på gym och cyklat. I söndags blev det istället för långpass i joggingkläder, en cykelrunda fram och tillbaka till Bokskogen - nästan 4 mil kom jag upp i. Det var så himla vackert väder och jag njöt i fulla drag. Jag cyklade igenom mina gamla kvarter i Svedala och mindes svunna tider.

Ser fram emot nästa veckas besök och det skall det bli spännande att se om naprapaten kan få rätt på mig eller om han kommer säga - men herrejisses inte skall du jogga inte.....

See you soon

Inga kommentarer: