söndag 19 september 2010

Slapp söndag

Gårdagen var ganska arbetsam, intensiv och avslutningsvis mycket trevlig. Mannen min åkte iväg för att springa Skanörsmilen medan jag valde att stanna hemma och feja, dona och baka den godaste kola/chokladkakan jag någonsin ätit.

Ståhejet innanför hemmets väggar berodde på att vi skulle ha rysk middag tillsammans med fyra goda vänner.

Menyn bestod av; Ryska blinier, Borsjtj och rysk/svensk kaka med kolakräm och valnötter.

Det inmundigades "några" cl rysk vodka och det tillsammans med vinet gjorde huvudet lite tungt men inte värre än att jag efter vännernas hemgång kunde gå över till goda grannen som hade 50 års fest och där avrunda kvällen. Tillbaka över tröskeln hemma klev jag strax efter 03.00 och då var jag nästan för pigg för att sova....

Idag har jag bara tagit det lugnt, myst med lång frukost och sen har jag bläddrat igenom hela guideboken NEW YORK som ramlade ner i brevlådan i veckan. Kan inte fatta att vi om tre veckor kommer befinna oss där igen och det skall bli så himla roligt.

Denna gången så måste vi inte pricka av några sevärdheter utan vi skall "bara" se till att "uppleva och vara"! Inte behöver vi stressa heller eftersom vi nu kommer ha åtta dagar till vårt förfogande - härligt!

Denna veckan skall jag införskaffa gummiband och tanken är att jag skall komma igång med min rehabträning både i joggingdojjor och användande av gummiband....

Måste erkänna att den skånska vinden inte lockar mig ut men däremot det välbefinnande som fram tills för några veckor sedan fanns i mitt liv och det skall få ett återintåg - så är det bara!

See you soon

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Verkligen roligt att träffas i dag! Missade er i mål. Det var ju en del folk där... Nästa gång ses vi i NY!

Sofie sa...

Helt enig, det var superkul att få träffas på riktigt igår och jag ser mycket fram emot att vi snart ses igen i NY!

Kramar Sofie