onsdag 15 september 2010

Glädjen tillbaka...

Dagen idag kan sammanfattas med återfunnen glädje till löpningen och något så oväntat men gott som chili con carne.

Besöket hos naprapaten Jimmy var riktigt intressant och jag ser fram emot att ta itu med min rehabträning som skall mynna ut i att jag börjar springa på rätt sätt. Gör om och gör rätt!

Han gav mig mycket att tänka på och som tur var skulle han maila en sammanfattning. Jag är så glad för att han inte sa att jag inte skulle springa utan endast att jag måste göra det annorlunda.

Firade detta positiva besöket med att laga en efterlängtad chili con carne. Mannen min tycker att jag har spårat ur lite vad gäller mängden bönor och han har inte direkt längtat så mycket som jag...därför passade jag på att göra den nu när han jobbar kväll...

See you soon

6 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Trist att du fick problem med ditt knä men klokt att du tog tag i det!
Det är jobbigt att "lära" sig springa på ett annat sätt än man är van vid. Jag håller på för fullt med massiv träningsvärk som följd:)

Bönor är gott, men jag brukar se till att springa ensam efter en stor måltid med mycket bönor...

Ha det gott!

Pernilla Hult sa...

Skönt att Du hittade en naprapat som "förstår sig på"!
Göra om och göra rätt - vi får tampas tillsammans ;)
Det här fixar Du!
Kram

Daniel sa...

Het böngryta borde det heta! :)

Maribella sa...

Inmundigande av förmycket bönor kan störa det stabilaste förhållandet...

Kram

Sofie sa...

Katarina, ja det känns faktiskt jobbigt att lära om och göra rätt....hur skall det gå till?! Kan tänka mig att det ger mycket träningsverk så det får jag "se fram emot"...

Pernilla, jag tampas gärna ihop med dig.... ; )

Daniel, vet inte om den är så het men "bönig" är den allt...

Maribella, hmmmm du har nog rätt i det och därför så behåller jag "chilin" för mig själv....

Blåsiga och soliga kramar från Skåneland

Monika Häägg sa...

Chili con carne är en maträtt som jag tycket är en riktig höjadare! Den kan t.o.m. de som annars inte äter bönor klara av att äta!