lördag 22 januari 2011

Växande vecka med känningar...

Den gångna veckan har gett mig så många sköna insikter och jag känner att jag äntligen är på rätt väg. Vet inte om det dessutom är tidiga vårkänslor som börjat sprudla under ytan eller bara det faktum att jag har börjat finna vägen tillbaka till mitt rätta jag.

Känner att min grundlycka som förr var så STOR men som de senaste åren fått sig några törn, den kryper långsamt tillbaka och jag börjar känna mig LYCKLIGARE, LUGNARE och NÖJDARE än jag gjort på mycket länge....

Sista tiden har jag dessutom varit extra snäll mot mig själv, satt mig själv i första rummet och oftare satt ner foten vid behov.

Mitt mer sprudlande jag börjar titta fram och jag känner mig mer busig än vad jag gjort på länge. Och inspirerad att träna både fysiskt och psykiskt.

Jag känner att jag har vuxit ett par mm på höjden av det faktum att jag sträckt mer på mig och jag har nog tagit några mm mer plats på andra hållet också genom att jag faktiskt har tagit mer plats.

På det hela taget så känner jag mig
STARKARE, GLADARE och TUFFARE
&
LYCKLIGARE, LUGNARE och NÖJDARE

Idag inledde vi dagen med ett spinningpass och det var så himla roligt och svettigt. Jag tror aldrig att jag har förlorat så mycket vätska under ett träningspass och det var riktigt "roligt".

Jag fick till det ordentligt med belastningen och orkade dessutom mer än förut. Jag har aldrig varit något stort fan av spinning men nu är jag riktigt hooked. Kanske är det det faktum att jag är i bättre form, än för några år sen då jag väldigt sporadiskt besökte gym/spinning, som gör att jag orkar mer och det gör ju det hela mycket roligare!

Längtar till onsdag då det är dags igen...

Jag hade egentligen tänkt börja med min joggträning igen (dvs. börja om och göra rätt...) när det blir lite varmare men jag tror att jag istället skall satsa på att ge mig ut och cykla långrundor.

Kanske är det en bättre idé åtminstone tills jag har tappat några kilo mer så att knäna får mindre belastning. Måste isåfall komma till skott och köpa cykelskor och därtill nya pedaler. Och en investering i cykelskor det behöver jag ju göra redan nu, för fy tusan vad ont det gör under fötterna på spinningen.....men "det gör ingenting" det är ju ändå så himla roligt!

See you soon

6 kommentarer:

mon amie sa...

Vad glad jag blir för din skull om din resa och det fantastiska arbetet du gör med dig själv på alla plan. Detta året blir alldeles säkert som du vill och önskar! Stor kram från mig.

Annika sa...

Kan man annat än glädjas med dig? Härliga och sprudlande rader, fortsatt harmoni önskas dig!
Kram från en annan bloggare i väst,
Annika

Sofie sa...

Tack tjejer för era gulliga kommentarer som fick mig att le STORT!

Många kramar tillbaka
Sofie

Ingmarie sa...

Tror min kommentar kom bort. :-( Hur som haver. Jag blir så glad av att läsa att du mår bra! Pp är bra för mer än bara kroppen. Eller vad tror du? -) Cykelbrallor och cykelskor är nästan ett "måste". Lär dig sen "tryck och dra tekniken" så kommer dina fötter att bli mycket gladare. Stor KRAM fina du!

Anonym sa...

Hej Det var länge sedan jag var inne på din blogg. Men nu är jag tillbaka i gammal god bloggform.

Jag skriver alltid direkt från hjärtat och vad som kommer över mig när jag bloggar. Det som kom upp nu när jag läste ditt inlägg är att du måste har oroat dig mycket för Daniel och när det nu har gått ett tag och han börjar få en viss kunskap om sin kropp och sjukdomsförlopp så kan du slappna av igen. Ni verkar vara så tajta med varandra och ni följs verkligen åt.
Spinning är kul, jobbigt och nyttigt. Vilken träningsform som passar är ju olika. Jag trodde cykel skulle vara min grej men det blev löpning.
Ha det gott och ditt inläggs positiva känsla smittar verkligen av sig :)

Sofie sa...

Bättre sent än aldrig kommenterar jag era kommentarer och mina kommentarer blev betydligt längre än vanligt…måste vara för att jag har ett innestående skrivbehov ; )

INGMARIE, jag tror absolut att pp är bra för mer än kroppen och jag ser framemot att använda den mycket. Även om jag inte kommer kunna göra det de närmaste veckorna....tror jag...förklarar när vi ses ; )

Cykelbrallor är bra men om de har den där "fina" vadderingen som gör att det känns och ser ut lite som om man har blöja - ja då är jag lite kluven...dom kan jag ha på mig ute på långturer men inte på spinningen. Kanske om jag hade en väldigt lång tröja över ; )

Jag ser fram emot att kunna börja använda rätt teknik med cykelskor och därmed få ut ännu mer av passen.

Måste bara berätta att teet vi fick av dig i julklapp har gjort mig frälst och jag kommer aldrig vilja köpa ngt annat te. Nu när jag slutat med kaffe så är det underbart att det finns ett alt. som till och med är hundra ggr bättre på alla sätt! TACK ännu en gång!

PETER, det är härligt med människor som talar och skriver direkt från hjärtat och jag medger att jag oftast gör så själv. Ibland kan det komma fram saker som man kanske inte riktigt hade räknat med och det är ganska spännande och ibland underhållande…

Jodå visst har jag oroat mig mycket för Daniel men han klarar ju sig så himla bra sedan han började springa så han är nu för tiden den av oss två som är mest positiv. Vi har ett fantastiskt samspel och lyfter/stödjer varandra hela tiden så visst är vi tajta…och oavsett vad som händer så kommer vi alltid vara det - det är jag säker på!!!

Det där med träningsform som passar en kan då verkligen komma och gå men det är härligt när man känner att man funnit sin “grej”. Härligt att du nu kan löpa som du vill igen! ; )

Ha det nu bäst och en riktigt skön helg,

Kramar Sofie