lördag 15 januari 2011

Siffrornas mening & ödets drivkraft

Jag är inte såååå knäpp att jag håller exakt koll på antalet månader och firar varje målstolpe som vi passerar men imorgon är det ändå en lite småhäftig dag åtminstone om man ser på siffrorna...

2011-01-16
16 år och en månad har då gått sedan vi 1+1=2
1994-12-16

Bläddrade mig igenom en del gamla kort, papper mm från den första tiden i vårt ganska så långa liv tillsammans och fann då ett kort med en dikt som jag gav min fina man då en månad hade gått dvs. 950116

Insåg att jag på den tiden terroriserade min nyblivna pojkvän med många små ramsor, dikter och brev.
Det var roligt att läsa dem nu och häftigt att tänka på att det faktiskt har gått väldans många år sedan dess....

Jag tror faktiskt att 2011 är VÅRT år och jag är säker på att vi kommer vara nöjda när vi ser tillbaka på året av en eller annan anledning...

Allting blir ju vad man gör det till och ödet driver en dit man skall.
Jag är absolut inte en fatalist utan jag tror att vi har alla tänkbara möjligheter att styra vårt liv
och det genom de val vi ständigt och jämnt gör.

Att välja ta höger istället för vänster när vi utan förutbestämd riktning skall tas till ett visst mål. Det valet kan ty sig obetydligt men vem vet vad som skulle väntat runt hörnet om jag valt annorlunda...

Något som faktiskt är lite intressant och ganska flummigt, det är numerologi;

Här kan man räkna ut sina tal och det stämmer rätt så bra för mig...

Namnstal
Uttryckstal. Hur du uttrycker dig själv i livets olika situationer.
2

Ödestal
Talet berättar vad du bör göra här på Jorden och vad du kan uppnå.
5

Personlighetstal
Konsonanterna i ditt namn berättar mycket om den praktiska sidan i livet, bland annat sysselsättning och personliga relationer.
6

Själstal
Vokalerna i ditt namn återspeglar vad du längtar efter att åstadkomma här i livet,
dvs. den subjektiva aspekten av din personlighet.
5
------------------------------------------------------------------
Betydelsen för dessa nummer:
2.
Anpassningsbar, Förstående, Snäll, Samarbetsvillig, Bra lyssnare, Försiktig, Behöver en partner.
5.
Expansion, Förändring, Äventyr, Spekulation, Visioner, Växande, Evolution, Nyficken, Aktiv, Kompetent, Talangfull, Kämpar mot gränser, Överskrider gränserna, Stadig växt, Grundlägger.
6.
Harmoni, Kreativitet, Konst, Rättvisa, Balans, Kärlek, Medlidande, Service, Symboler, Ansvar, Skydd, Omhändertagande, Samhälle, Sympati.

Jag har inte varit så aktiv vid datorn men desto mer aktiv på gymmet vilket känns riktigt bra. Har varit på spinning två gånger den senaste veckan, power plate:at och styrketränat. Känner mig mycket stark men inte alls lätt.... Vågen har inte precis lett mot mig utan snarare räckt ut tungan. Jag har därmed lovat mig själv att det skall brukas allvar med mellanmålen och jag skall äta var 3:e timme, fortsätta konditionsträna och strunta i vågen så gott det går. Många säger till mig att jag INTE alls skall väga mig men då är jag rädd för att det skenar iväg. Sedan jag började träna aktivt så har jag lyckats hålla mig inom ett spann på ca 3 kg upp eller ner men förr så kunde jag tyvärr öka tio fruktansvärda kilo som så klart var mycket svårare att gå ner än upp.

Den där berg o dalbanan vill jag aldrig mer åka....

See you soon

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker också att numerologi är jätteintressant. Jag har lånat en bok om det av min mamma, och det är nästan skrämmande hur träffsäkert det är!

Sofie sa...

Helt enig med dig och det är ju allt skrämmande och märkligt att det kan stämma...det är ju bara siffror men å andra sidan varför inte?!

; ) ha en fortsatt skön helg!

Ingmarie sa...

Ja varför inte? Det är så mycket annat man inte "begriper"... Hur gjorde du när du räknade ut ditt? Och helt klart är 2011 ditt/ert år!