tisdag 5 oktober 2010

Packad & glad...

...är jag snart men ack ack ack vad jag har resfeber!

På torsdag bär det ju av till staden som aldrig sover för åtta dagars skön semester med allt vad det innebär i "födointag", motion och avkoppling.

Packningen ger mig huvudbry eftersom vi inte skall ha med oss så mycket dit och desto mer med oss hem. Det var vi nämligen helt överens om förra året, att nästa gång skall vi ha mer plats för shoppingfynden, som man faktiskt ju kan använda på plats också.

Men vad skall jag då satsa på? Jag som brukar vara garderad med många skor, många ombyten och därmed mycket variation - skall jag nu bara ha med mig två par skor, nästan inga nederdelar och väldigt få överdelar....

Ja, det får väl bli så men jag använder makens klädhögar som mått för hur mycket jag ändå "får" ta med. Har konstaterat att hans hög med träningskläder är högre än min så då kan jag ju öka på något bland de vanliga kläderna ; ).

På söndag så skall mannen min satsa på pers på Staten Island Half Marathon och lilla jag skall satsa på att ta mig oskadd i mål. Eftersom jag inte har tränat tillräckligt på sista tiden så har jag inga ambitioner på att springa hela eller halva vägen utan jag kommer jogga i starten (för att inte sticka ut för mycket...) och sen bitvis.

Naprapaten har ju visat mig hur jag skall springa rätt för att inte få ont i knät, men detta nya korrekta sätt är tyvärr långt ifrån inövat och jag vill verkligen inte bli hindrad i min framfart till fots nästa vecka.

See you soon

9 kommentarer:

anneliten sa...

Ha det underbart och spring lugnt. man kan köpa ny väska också - om shoppingen blir stor nog så den inte får plats...

Sofie sa...

Tack för hälsningen och jag lovar springa mycket lugnt!

Du har ju egentligen helt rätt vad gäller en extra väska men tyvärr så har SAS ändrat reglerna....och vi får endast ha vars en väska á 23 kg mot förra årets två väskor per person á 23....och övervikt/extra väska kostar nu suuupermycket! Suck suck men SAS skall ju också (förhoppningsvis) klara den ekonomiska krisen...

; ) Sofie

Jenny sa...

Ha en underbar resa och shoppa loss ordentligt och hejapå maken såklart!

Ingmarie sa...

Ja packa lätt för här ska shoppas! ;-) See you on Saturday! :-)

Sofie sa...

Jenny, tack för hälsningen! Lovar att jag skall shoppa "så gott jag kan" och även heja på mannen min ; )

Ingmarie, ja packningen blir så lätt som den kan bli för en person som mig.... Ser verkligen fram emot att träffa er på lördag!

Kramar Sofie

Pernilla Hult sa...

Vet att Ni redan är framme men bättre sent än aldrig.. Hoppas Ni får en kanonsemester och ett underbart lopp! Spring försiktigt nu.. Och precis som Anneliten skriver: det finns större väskor att shoppa om det inte får plats i väskan man hade med sig dit ;)
Kram

Ingmarie sa...

Underbart att få träffas i dag! Njut av morgondagen hur den än blir. :-)

Spring-Therese sa...

STORT LYCKA TILL IDAG!

Jag håller tummar och tår för er båda. Men mest för dig som ska göra det bästa som finns, debutera på en av de bästa och roligaste löpsträckorna. Jag hoppas att du njuter och inte känner dig stressad. Insup atmosfären och ha riktigt skojigt! Jag önskar att jag själv kunde få göra om min första halvmara och mara. Man glömmer dem aldrig! :)

Löparkram,
Therese

Sofie sa...

Pernilla, ja vi är här nu och dessutom på andra sidan halvmaran...vi myser och har det riktigt bra - inget att klaga på!

Ingmarie, det var supertrevligt att ses igår och jag ser framemot vår gemensamma tur på tisdag. Jag njöt av allt som var njutbart och det onjutbara...det tog jag mig igenom...

Therese, tack för ditt lycka till! Ja, jag lär aldrig glömma dagens halvmara och det har gjort mig om möjligt ännu mer imponerad av er som springer både längre och snabbare. Jisses - you rock!

Massa lite slitna kramar
Sofie